با ۱۰ ويژگي جديد اندرويد ۱۱ آشنا شويد

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

با ۱۰ ويژگي جديد اندرويد ۱۱ آشنا شويد

۸۵ بازديد

با ۱۰ ويژگي جديد اندرويد ۱۱ آشنا شويدتوييتر تلگرامذخيره  گوگل امسال زودتر از هميشه اقدام به عرضه پيش‌نمايش اندرويد ۱۱ كرده‌است. با ما همراه باشيد تا با ده ويژگي جديد اندرويد ۱۱ آشنا شويد.
در چند سال گذشته گوگل به خط‌زماني خود براي عرضه نسخه‌هاي جديد اندرويد، پايبند بوده‌است. در اندرويد ۹ و ۱۰، نخستين پيش‌نمايش‌هاي مخصوص توسعه‌دهندگان در مارس عرضه شده و تا عرضه نهايي در اوت يا سپتامبر، به‌روزرساني شدند.
امسال گوگل پيش‌دستي كرده و پيش‌نمايش اوليه مخصوص توسعه‌دهندگان اندرويد ۱۱ را زودتر از هميشه و در تاريخ ۱۹ فوريه عرضه كرده‌است.
اگرچه اندرويد ۱۱ تا عرضه نهايي در ماه‌هاي آتي شاهد تغييرات بسياري خواهد بود اما در اين مقاله به ۱۰ قابليت جديد سيستم‌عامل جديد گوگل در نسخه پيش‌نمايش خواهيم پرداخت.
فهرست
حباب‌هاي چت براي پيام‌رسان‌ها گفت‌وگو در بخش اعلانيه‌هاارسال تصاوير از اعلانيه‌ها
 دسترسي‌هاي يك‌بارمصرف قطع لرزش‌ها هنگام استفاده از دوربين پشتيباني از گواهينامه ديجيتال رانندگي بهبودهايي در حافظه محصور (Scoped Storage) سطح جديدي از احراز هويت بيومتريك آمادگي براي 5G سازگاري بيشتر با نمايشگرهاي آبشاري و داراي بريدگيحباب‌هاي چت براي پيام‌رسان‌هاbubbles
در پيش‌نمايش توسعه‌دهندگان اندرويد ۱۰ شاهد حباب‌هاي چت بوديم اما در عرضه نهايي آن خبري از آن‌ها نبود. حال اندرويد ۱۱ به‌همراه اين ويژگي عرضه‌شده و صبر كاربران به ثمر نشسته‌است.
با API جديد Bubbles براي اعلانيه‌ها، هر برنامه پيام‌رساني مي‌تواند از حباب‌ها براي دسترسي آسان‌تر به گفت‌وگوها بهره ببرد.
مشابه چيزي كه در پيام‌رسان فيسبوك سال‌ها شاهد هستيم، Bubbles API حباب‌هايي را در اطراف صفحه به نمايش قرار داده كه به كمك آن‌ها بدون نياز به بازكردن اپليكيشن پيام‌رسان، به‌راحتي گفت‌وگو كنيد.
هنگامي كه حبابي را لمس كنيد، پيام‌هاي سابق و يك بخش براي ارسال پيام جديد مشاهده مي‌كنيد. براي دسترسي به تمام قابليت‌ها و تنظيمات لازم به بازكردن اپليكيشن خواهيد داشت اما براي ارسال و دريافت پيام، حباب‌ها كار را بسيار آسان خواهند كرد.
گفت‌وگو در بخش اعلانيه‌هاchat
اندرويد ۱۱ قابليتي جديد به‌نام «بخش مخصوص گفت‌وگو» در قسمت اعلانيه افزوده‌است.
با اين قابليت شما قادر به مشاهده گفت‌وگو فعلي خود در هر پيام‌رساني در اين بخش خواهيد بود. مانند حباب‌ها، هدف اين بخش نيز آسان‌تر كردن ارتباط با مخاطبان است.
اين ويژگي در نگاه اول شايد نه چندان كاربردي به‌نظر برسد اما بهتر است قبل از قضاوت آن را امتحان كنيم.
ارسال تصاوير از اعلانيه‌هاnote 10 plus
آخرين تغيير مربوط به بخش پيام‌رساني، مربوط به قابليت ارسال تصاوير به‌طور مستقيم از بخش اعلانيه‌ها است.
اگر پيام‌رسان از كپي/پيست تصاوير پشتيباني كند، مي‌توانيد بدون نياز به بازكردن آن به‌طور مستقيم تصاوير را در آن ارسال كنيد. اين ويژگي نيز مانند دو قابليت بالا بر بهبود كارايي و تسريع پيام‌رساني تمركز دارد.
در پيش‌نمايش اول توسعه‌دهندگان، مي‌توانيد تصاوير را از گوگل كروم در كيبورد گوگل ذخيره كرده و از آنجا پيست كنيد.
دسترسي‌هاي يك‌بارمصرفspotify
يكي از مهم‌ترين تغييرات اندرويد ۱۰ دگرگوني بخش دسترسي‌هاي برنامه‌ها بود و گوگل در اندرويد جديد نيز تغييري در اين بخش اعمال كرده‌است. حال در اندرويد مي‌توانيد دسترسي‌هاي خاصي را به‌طور يك‌بارمصرف به اپليكيشن‌ها بدهيد.
دسترسي‌هاي يك‌بارمصرف براي حساس‌ترين دسترسي‌ها (مكان، ميكروفون و دوربين) و براي حفظ امنيت و حريم شخصي كاربران قابل استفاده است. اگر برنامه‌اي هركدام از اين دسترسي‌ها را بخواهد مي‌توانيد براي يك‌مرتبه به آن دسترسي دهيد.
به محض خروج شما از برنامه، دسترسي هم منقضي شده و دفعه بعد نياز به دسترسي مجدد براي استفاده از برنامه خواهيد داشت.
قطع لرزش‌ها هنگام استفاده از دوربينcamera android 11
تا حالا شده كه هنگام استفاده از برنامه دوربين حين تصوير يا فيلم‌برداري با لرزش گوشي براي يك اعلانيه مواجه شويد؟
گوگل در نسخه جديد اندرويد براي اين سناريو راه‌حلي انديشيده و اندرويد ۱۱، APIهاي جديدي براي بي‌صداكردن لرزش‌ها هنگام زنگ‌خوردن، آلارم‌ها و اعلانيه‌ها هنگام باز بودن برنامه دوربين دارد.
با اين APIها مي‌توانيد تصاوير و ويديوهايي عالي بدون هيچ‌گونه مزاحمتي ثبت كنيد.
پشتيباني از گواهينامه ديجيتال رانندگيgpay
امروزه همه‌چيز در حال ديجيتال‌شدن است؛ از كارت‌هاي اعتباري گرفته تا بليت‌ها. نياز به حمل كيف‌پول فيزيكي با ديجيتال‌شدن گواهينامه و مدارك، تقريبا به صفر مي‌رسد. در اندرويد ۱۱، گام‌هايي براي ديجيتال‌شدن گواهينامه رانندگي برداشته‌شده‌ است.
اين سيستم‌عامل هم‌اكنون از حافظه ذخيره‌سازي امن براي اسناد حساس هويتي از جمله لايسنس رانندگي موبايل ISO 18013-5 پشتيباني مي‌كند. از اين استاندارد براي ايجاد گواهينامه‌هاي ديجيتال استفاده شده و پشتيباني از اين استاندارد به اندرويد ۱۱ افزوده شده‌ است.
البته اين بدين معنا نيست كه بتوانيد گواهينامه خود را در اندرويد ۱۱ داشته باشيد و از آن استفاده كنيد. هنوز قوانين و مقررات بسياري بايد از سوي دولت تنظيم شود اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه زمان استفاده از گواهينامه ديجيتال، سيستم‌عامل شما از آن پشتيباني خواهد كرد.
بهبودهايي در حافظه محصور (Scoped Storage)اندرويد / android
سال گذشته در اندرويد ۱۰، گوگل انتقادات زيادي از سوي توسعه‌دهندگان براي دقت پايين خود در پياده‌سازي حافظه محصور (scoped storage) دريافت كرد. فايده اصلي اين حافظه عدم دسترسي نرم‌افزارهاي نامطمئن به اطلاعات شخصي كاربر است.
استفاده از حافظه محصور  اگرچه نكته مثبتي براي كاربران است اما براي توسعه‌دهندگان بار سنگيني به‌همراه خواهد داشت.
گوگل درباره بهبودهاي خود در حافظه محصور در اندرويد ۱۱ مي‌گويد:
ما به تلاش خود در ارتقا حفاظت از داده‌هاي كاربران در حافظه‌هاي خارجي و اپليكيشن‌ها ادامه داده و بهبودهايي براي تسهيل در دريافت بازخوردها از توسعه‌دهندگان اعمال كرده‌ايم. اين پيش‌نمايش شامل چندين بهبود بر ويژگي‌هايي است كه ما سال گذشته در مراسم توسعه‌دهندگان اندرويد معرفي كرديم. در به‌روزرساني‌هاي بعدي منتظر بهبودهاي بيشتر باشيد.
سطح جديدي از احراز هويت بيومتريكبيومتريك / biometric
BiometricPrompt، رابط برنامه‌نويسي (API) اندرويد براي تسهيل استفاده از حسگرهاي اثرانگشت و دوربين براي تشخيص چهره است. امكان استفاده از احراز هويت بيومتريك به كمك اين API ممكن مي‌شود.
اندرويد ۱۱ BiometricPrompt را با پشتيباني از سه نوع احراز هويت متفاوت به سطح جديدي وارد مي‌كند. اين به‌معناي امنيت بيشتر در احراز هويت بيومتريك بوده و حريم شخصي داده‌هاي بيومتريك شما را بهبود مي‌بخشد.
گوگل همچنين BiometricPrompt را براي ادغام آسان‌تر با اپليكيشن‌ها بهبود بخشيده و رابط كاربري تراكنشي بهتري براي آن ايجاد كرده‌است.
آمادگي براي 5G5g
۲۰۱۹ سالي بود كه شبكه 5G نخستين بار براي استفاده كاربران آغاز به كار كرد. در سال ۲۰۲۰ اين استاندارد جديد گسترده‌تر و در اختيار كاربران بيشتري خواهد بود. اگرچه گوشي‌هاي مجهز به اندرويد ۱۰ مي‌توانستند به شبكه‌هاي 5G متصل شوند اما اندرويد ۱۱ تغييراتي براي بهبود تجربه استفاده از اين شبكه به‌همراه خواهد داشت.
مهم‌ترين اين تغييرات Dynamic Meterdness API است كه وظيفه بررسي اتصال نامحدود 5G را برعهده دارد. اگر دستگاه شما چنين اتصالي داشته باشد، قادر خواهيد بود تا به ويديوها و محتواي گرافيكي با رزولوشن بالاتري دسترسي داشته باشيد.
Bandwidth Estimator API نيز در اندرويد ۱۱ معرفي شده‌ است. اگرچه شايد هيچ‌گاه به كار ما نيايد اما اين API نظارت بر سرعت دانلود و آپلود اتصال 5G را آسان‌تر مي‌كند.
سازگاري بيشتر با نمايشگرهاي آبشاري و داراي بريدگي

در چند سال گذشته انواع جديد و متفاوتي از صفحات نمايش را شاهد بوده‌ايم. بريدگي‌ها در صفحه‌نمايش، راه‌حل غول‌هاي موبايل به حذف حاشيه‌ها بوده‌است. اين بريدگي‌ها به‌طور رسمي از اندرويد ۹ پشتيباني شدند.
مقاله‌هاي مرتبط:اندرويد 11 از ضبط ويديوهايي با حجم بيش از ۴ گيگابايت پشتيباني مي‌كندويژگي جديد اندرويد 11: دابل تپ روي پنل پشتي گوشي براي فراخواني دستيار هوشمند گوگلاندرويد 11 سيستم به‌اشتراك‌گذاري شبيه‌ به AirDrop خواهد داشتحال گوگل در اندرويد ۱۱، گوگل پشتيباني از اين صفحات نمايش را به بيشترين حد خود رسانيده‌است. تغييرات جديد گوگل به API موجود براي اين صفحات اضافه خواهد شد اما گوگل API جديدي در اندرويد ۱۱ لحاظ كرده كه به اپليكيشن‌ها امكان استفاده از تمام صفحه‌نمايش را در نمايش‌گرهاي آبشاري فراهم مي‌آورد.
پشتيباني از صفحات داراي بريدگي نخستين بار به اندرويد ۹ اضافه شده‌بود و گوشي گوگل پيكسل ۳ XL همراه‌با صفحه داراي بريدگي عرضه شد. شايد پشتيباني اندرويد ۱۱ از صفحات آبشاري به‌معناي عرضه پيكسل ۵ با نمايش‌گري آبشاري باشد.

منبع:zoomit.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.