راز داشتن خانه اي هميشه مرتب و به دور از شلختگي

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

راز داشتن خانه اي هميشه مرتب و به دور از شلختگي

۱۰۳ بازديد

داشتن خانه اي مرتب به منزل صفا و رونق و زيبايي ‏مي‏بخشد و نشان دهنده ذوق و سليقه كدبانوي خانه است . خانه تميز و مرتب نه تنها مرد را به خانه و زندگي علاقه‏ مند مي سازد بلكه انجام كارهاي خانه ‏داري را آسان مي كند زيرا در خانه منظم هر وسيله اي جاي مخصوصي دارد و اوقات كدبانوي خانه‏بيهوده تلف نمي شود . اگر شما هم دوست داريد منزلي تميز و مرتب داشته باشيد ،يادآوري نكاتي كه در اين بخش ازنمناك بآورده ايم مي تواند برايتان مفيد باشد .

نكاتي مهم براي داشتن خانه اي مرتب و تميز

1- از جلوي چشم گذاشتن سوغاتي و يادگاري هاي مختلف دوري كنيد. با اينكه هميشه دوست داريم تا وسايل خاطره برانگيز و سوغاتي ها را مانند يك غنيمت نگهداري كرده و گاه به ديد ديگران برسانيم، اما باي توجه داشت كه اين وسايل در اندازه هاي مختلف كه هيچ تناسبي با هم ندارند نه تنها موجب زيبايي نشده بلكه فضاي خانه را شلوغ تر نشان خواهد داد.فقط كافيست كه به تعدادي از آنها كه بسيار خاص هستند بسنده كرده و باقي را در جاي ديگر نگه داري كرد.

2. اسباب و لوازم منزل را درجه‏ بندي كنيد و هر وسيله اي را جاي مخصوص خود قرار دهيد . ظرف هايي را كه هميشه به آن احتياج داريد را در دسترس قرار دهيد و ديگر وسايلتان را كه به آنها نيازكمتري داريد مانند اسباب‏ شيريني خوري ، آجيل خوري ، ظرف هاي‏ شربت‏ خوري را در جاي مخصوص بگذاريد . اينگونه راحت تر مي توانيد وسايلتان را بيابيد و خانه تان نظم و ترتيب زيادي خواهد داشت.

آشپز خانه منظم

3. دربيشتر خانه ها، عكس هاي يادگاري و كاتالوگ هاي تبليغاتي در روي يخچال استفاده ميشود.اگر منزل شما اينطور نيست كافي است كه يكبار امتحان كنيد.خانه هاي خلوت كه در آنها خبري از تصاوير مختلف بر روي در و ديوار و يا روي يخچال نيست آرامش بيشتري مي توان يافت.اگر از آن دسته افرادي هستيد كه نمي توانيد از عكس هاي خود دور شويد بهتر است تا قسمتي از ديوار آشپزخانه را به چسباندن عكس هاي دلخواه خود اختصاص دهيد.

4. هر كاري را به موقع انجام دهيد . انجام به موقع كارهايتان و موكول نكردن كاري به زمان هاي بعد ، سبب مي شود هيچ وقت كارها روي هم انباشته نشود.با منظم بودن شما باعث مي شويد كودكانتان هم اين رفتار را از شما بياموزند و كودكان مرتبي شوند .

5. جاكفشي مناسب در منزل از وسايلي است كه مي تواند مشكل به هم ريختگي هاي مربوطه را تا حدود بسياري حل كند.انتخاب يك جاكفشي بزرگ در زمان داشتن مهمانان زياد بسيار كارآمدتر است. هر چه قدر هم براي مهمانان عزيز خود سنگ تمام گذاشته و خانه خود را برق بياندازيد ، وجود كفش هاي زياد و به هم ريخته در جلوي درب خانه تصوير جالبي به وجود نمي آورد و موجب قضاوت نادرست نسبت به شما مي شود.

6. اشياء ارزش دار را در جاي محفوظي بگذاريد و در دسترس كودك قرار ندهيد . پول و اوراق بهادار مانند چك و سفته و اسناد و مدارك را درجاي مخصوصي بگذاريد كه در دسترس بچه‏ هاي كوچك نباشدتا در اثر غفلت از بين بروند و ضررهايي به شما وارد گردد.

7. داشتن ميز اتو . هر چقدر هم اتاق را تميز كرده و مرتب نگاه داريد تا زمانيكه ميز اتو كنار ديوار بوده و لباس ها روي آن قرار بگيرد مانند اين است كه هيچ كاري انجام نداده ايد! قبل از اينكه به فكر خريد ميز اتو باشيد بايد فضاي مناسبي را براي جاي دادن آن اختصاص دهيد.گوشه اتاق جاي خوبي براي گذاشتن ميز اتو نيست. امروزه ميزهاي اتو با طرح هاي مختلفي وجو دارد كه فضاي كمي را مي تواند اشغال كند. 

8. طراحان داخلي از پيدا بودن مواد شوينده در فضاي آشپزخانه به عنوان يك خطاي بزرگ قلمداد مي كنند. آنها طراحي سينك ها را طوري انتخاب مي كنند كه فضاي كافي براي قرار دادن مواد شوينده داشته باشند. در آشپزخانه هايي كه مواد شوينده در معرض ديد باشد نمي توان هيچ نظم و ترتيبي را مشاهده كرد.

9. وسايل بچه ها در منزل همييشه باعث بي نظمي مي شود.نبايد به كودكاني كه در مرتب كردن اسباب بازي هاي خود كوچك بوده و توانايي مرتب كردن آنها را ندارند خرده گرفت.در اين مواقع بهتر است از سبدهي مخصوص جمع كردن اسباب بازي استفاده شود تا بتوان از شلوغي اتاق كودكان جلوگيري كرد.

اباب بازي كودكان

10 . داروها و مواد خطرناك و سمي مانند نفت و بنزين را در جايي ‏قرار دهيد تا جلوي چشم و در دسترس كودكان نباشد زيرا احتياط كردن شرط عقل است .

11. در اتاقي كه پر از وسايل آنتيك و لوكس است انتخاب روتختي و باقي وسايل خواب بايد كمي ساده تر باشد. شلوغ بودن و زرق و برق زياد باعث كلافگي مي شود . نداشتن سرويس خواب ساده و راحت در مقابل هزينه هايي زيادي كه براي اتاق خواب متحمل مي شويد هيچ آرامشي براي شما نخواهد داشت .

12. داشتن وسايل ورزشي در منزل كه اين روزها بسيار باب شده است نيز باعث شلوغي منزل مي شود.وسايلي همچون تريدميل كه يك جورهايي ديگر به يكي از اجزاي دكوراسيون خانه تبديل شده ، بعد از مدتي از چشم افتاده و بيشتر به آويز رخت و لباس تبديل مي شوند.

13. بيشترين موردي كه موجب به هم ريختن فضاي حمام و دستشويي مي شود آويزان كردن حوله هايي رنگارنگ در درون آنها مي باشد.رنگ حوله ها نقش مهمي در سرويس هاي بهداشتي دارد. هر چقدر هم سرويس بهداشتي را بازسازي كنيد امااگر به تركيب رنگ حوله با فضاي موردنظر دقت نكنيد مانند اين است كه هيچ كاري انجام نداده ايد.

حمامي مرتب

سخن آخر :

كدبانوي محترم !

در همه كارها ميانه روي را پيش بگيريد و افراط و تفريط نكنيد زيرا همانطور كه بي نظمي سبب اختلال در زندگي مي شود ، اگر نظم و انضباط از حد متعارف و عادي‏گذشت‏به وسواسي گري و سلب آزادي منجر ميشود . اين كار آسايش خانواده را سلب خواهد كرد و راحتي را از شما مي گيرد.

منبع: namnak.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.