نحوه دريافت رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) از تمام بانك‌ها

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

نحوه دريافت رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) از تمام بانك‌ها

۱۱۲ بازديد

نحوه دريافت رمز پويا (رمز دوم يكبار مصرف) از تمام بانك‌هااز ابتداي دي ماه سال جاري، انجام تراكنش‌‌هاي بانكي و پرداخت‌هاي آنلاين در راستاي بالا بردن سطح امنيت صرفا با استفاده از رمز پويا (رمز يكبار مصرف) امكان‌‌پذير خواهد بود. براي دريافت رمز يكبار مصرف بايد با همراه داشتن مدارك شناسايي خود به يكي از شعب بانك مورد نظر مراجعه كرده و مراحل دريافت رمز پويا را انجام دهيد. در ادامه اطلاعات بيشتر جهت نحوه فعال‌سازي رمز پويا براي شما ارائه مي‌شود.
بانك ملي ايرانروش اول: اين بانك سامانه ۶۰ را معرفي كرده تا كاربران بتوانند با استفاده از كدهاي USSD و علاوه بر آن با بهره‌گيري از نرم‌افزار هوشمند، رمز يك بار مصرف خود را دريافت كنند. شما مي‌توانيد نرم‌افزار ۶۰ را دانلود كرده و با راهنماي فعالسازي آن سرويس ۶۰ ثانيه خود را فعال كنيد. براي فعال‌سازي نرم‌افزار ۶۰ بايد با يكي از سه روش مراجعه به سامانه بام، مراجعه به دستگاه‌هاي كيوسك و يا دستگاه‌هاي خودپرداز فعالسازي اوليه را انجام دهيد و پس از آن رمز پويا براي شما در هر بار مراجعه به اپليكيشن ۶۰، توليد خواهد شد.


روش دوم: براي فعالسازي به روش USSD نيز مي‌توانيد با شماره‌گيري كد *۷۳۷*۶۰# كليه عمليات ثبت‌نام اوليه، فعالسازي و توليد رمز را با اين سامانه انجام دهيد. اين روش نيازي به اينترنت، گوشي هوشمند و نصب نرم‌افزار ندارد. در اين مرحله پس از ثبت نام، كد فعالسازي اوليه با يك پيامك براي شما ارسال مي‌شود كه با وارد كردن آن مي‌توانيد از اين پس با استفاده از روش USSD رمز پوياي خود را در حين خريدهاي اينترنتي دريافت و در صفحه خريد وارد كنيد. 
روش سوم: روش غير رسمي ديگري تحت عنوان نرم‌افزار رمزبان ارائه مي‌شود نيز براي مشتريان اين بانك در دسترس است. در صورت تمايل مي‌توانيد آن را دانلود كرده و با استفاده از راهنماي تصويري موجود در داخل برنامه نسبت به فعالسازي قدام نماييد.
بانك سپهدر حال حاضر بانك سپه فقط روش استفاده از نرم‌افزار را براي فعالسازي رمز پويا در دسترس كاربران خود قرار داده است. براي دسترسي به رمزهاي پويا براي حساب‌هاي بانك سپه بايد نرم‌افزار رمزساز سپه را از وبسايت اين بانك دريافت كنيد. براي فعالسازي اوليه حتما لازم است به يكي از شعب بانك سپه در سراسر كشور مراجعه كنيد چون امكان فعالسازي از طريق دريافت كد براي اولين بار روي گوشي‌هاي هوشمند و يا از طريق پيامك وجود ندارد. البته اگر از قبل سامانه مشتري محور بانك سپه را فعال كرده باشيد، نياز به هيچ عمليات ديگري نيست و با ورود به سامانه مشتري‌محور مي‌توانيد در همان صفحه، رمز يك بار مصرف خود را نيز دريافت كرده و استفاده كنيد.
بانك كشاورزيروش اول: كاربر مي‌تواند با مراجعه به خودپردازهاي بانك مربوطه و انتخاب گزينه فعالسازي رمز اول يا دوم يكبار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نمايد. در اين مرحله، يك توكن دو بخشي شامل ۸ كاراكتر كه از طريق رسيد بانكي و مابقي آن از طريق پيامك به كاربر تحويل داده شده است، بايد در محل مربوطه وارد شود.
روش دوم: براي فعالسازي رمز دوم پوياي بانك كشاورزي بايد به سامانه جديد SOTP مراجعه كنيد. براي استفاده از اين سامانه مشتريان اين بانك بايد نرم‌افزار ريما را از وب‌سايت بانك كشاورزي دانلود كنند.پس از ورود رمزهاي دريافتي با لمس كليد ثبت، هر ۶۰ ثانيه يك رمز جديد توليد خواهد شد كه در برنامه قابل مشاهده است. افزودن توكن جديد با علامت «+» و مشاهده رمزهاي يكبار مصرف توليد شده با علامت قفل امكانپذير است.
 بانك مسكنبانك مسكن براي اين منظور نرم‌افزار رمزنما را معرفي كرده است. براي فعالسازي از طريق اين نرم‌افزار نياز است تا شما يك بار به خودپردازهاي بانك مسكن مراجعه كنيد. پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز بايد وارد بخش «خدمات رمز» و سپس بخش «خدمات ديگر» شويد و گزينه «تخصيص رمز دوم پويا» را انتخاب كنيد. در اين مرحله با وارد كردن شماره تلفن همراه خود (كه بايد منطبق بر شماره تلفن ثبت شده در شعبه بانك باشد)، رمز فعالسازي نرم‌افزار براي تلفن همراه شما ارسال مي‌شود.
سپس رسيدي از طرف دستگاه در اختيار شما قرار گرفته و لينك دانلود نرم‌‎افزار رمزنما به همراه كد فعالسازي رمز پويا براي تلفن همراه شما پيامك مي‌شود. اگر از قبل نرم‌افزار را دانلود كرده باشيد، كافيست رمز دريافتي (هم از طريق پيامك و هم از طريق رسيد چاپي) را در نرم‌افزار وارد كنيد و پس از آن مي‌توانيد از نرم‌افزار رمزنما استفاده كنيد. در اين حالت با فعالسازي رمز پويا، رمز ايستا غيرفعال مي‌شود.
پست بانكپست بانك نيز نرم‌افزار رمزساز ويژه خود را معرفي كرده است. ابتدا مشتري بايد به يكي از شعب پست بانك مراجعه كرده و درخواست فعالسازي رمز دوم را به شعبه ارائه نمايد. پس از آن كليدي به صورت باركد از سوي بانك در اختيار مشتري قرار گرفته كه براي فعالسازي نرم‌افزار (كه از پيش، شماره كارت و مشخصات حساب را در آن وارد كرده‌ايد) نياز است تا باركد توسط نرم‌افزار اسكن شود.
پس از پرينت باركد در شعبه، همزمان پيامكي شامل كد چهاررقمي جهت فعالسازي نيز براي مشتري ارسال مي‌شود. پس از اسكن باركد بايد كاربر رمز مورد نظر خود براي نرم‌افزار رمزساز را وارد كند. پس از ثبت رمز ورود تنها كافيست در صفحه نمايش داده شده، كد ۴ رقمي پيامك شده را در صفحه گوشي خود وارد كنيد تا فرايند ثبت و فعالسازي به پايان برسد. پس از اين مي‌توانيد با هر بار وارد شدن به نرم‌افزار پس از وارد كردن رمز ورود، كد يك بار مصرف ۶۰ ثانيه‌اي خود را مشاهده و در حين عمليات بانكي مد نظر خود مورد استفاده قرار دهيد.
بانك توسعه تعاونروش اول: در روش اينترنتي كافيست وارد حساب بانكداري اينترنتي خود شده و در بخش «كارت» گزينه «كارت‌هاي من» را انتخاب كنيد. در اين بخش ليست كارت‌هاي بانك توسعه تعاون شما نمايش داده شده و مشخصات كليه رمز‌ها، تاريخ انقضا، وضعيت كارت و ساير موارد مربوط به كارت در جدولي براي شما نمايش داده مي‌شود. در ستون آخر جدول «ستون عمليات» و رديف كارتي كه مد نظر داريد، گزينه «مديريت نوع رمز دوم» را انتخاب كنيد. در اين قسمت پيغامي به شما نشان داده شده كه با تاييد آن «رمز دوم پويا» براي حساب متصل به كارت فعال مي‌شود.
روش دوم: پس از ورود به نرم‌افزار همراه بانك توسعه تعاون وارد منوي «ساير» و پس از آن بخش «عمليات كارت» شويد. سپس با كليك روي گزينه «فعال/غيرفعال‌سازي رمز يكبار مصرف كارت» ليست كارت‌هاي شما نمايش داده مي‌شود و بايد كارت مورد نظر خود را انتخاب نماييد تا عمليات فعالسازي رمز دوم پويا براي آن شما انجام شود. پس از فعالسازي اين رمز كافيست نرم‌افزار همراه بانك خود را باز كرده و در «منوي ساير» گزينه «رمز يكبار مصرف كارت» را انتخاب كنيد تا رمز پويا و يكبار مصرف شما صادر و نمايش داده شود.
اين بانك نرم‌افزار مستقلي را براي دريافت رمز يكبار مصرف معرفي نكرده و كليه عمليات از فعالسازي تا دريافت نياز به فعالسازي نرم‌‎افزار همراه بانك از قبل دارد. لازم است تا قبل از مراجعه به يكي از شعب بانك توسعه تعاون، نرم‌افزار را دانلود و نصب كنيد.
 
رمز پويا
بانك صنعت و معدنبانك صنعت و معدن نيز براي دريافت رمز يكبار مصرف نرم‌افزار رمزساز را معرفي كرده است. پس از دانلود اين نرم‌افزار براي فعالسازي رمز پويا، دو روش پيش روي شماست.
روش اول: فعالسازي با مراجعه به يكي از شعب بانك به صورت حضوري و استفاده از دستگاه خودپرداز انجام مي‌شود. پس از نصب برنامك رمزساز، به يكي از عابربانك‌هاي بانك صنعت و معدن مراجعه كرده و در آنجا گزينه فعالسازي برنامك رمزساز را انتخاب كنيد. كد QR روي نمايشگر دستگاه خودپرداز نمايش داده مي‌شود و باقي مراحل مانند فعالسازي اينترنتي است.
روش دوم: فعالسازي از طريق درگاه اينترنت بانك صنعت و معدن انجام مي‌شود. اين روش مستلزم آن است كه از قبل خدمات بانكداري اينترنتي حساب خود را فعال كرده باشيد. پس از ورودي به وبسايت بانك صنعت و معدن بايد وارد بخش بانكداري اينترنتي شده و پس از ورود به حساب خود، به بخش «تنظيمات» رفته و روي گزينه «فعالسازي برنامك رمزساز» را كليك كنيد. در اين حالت دو گزينه پيش روي شماست كه براي صدور رمز پويا كافيست گزينه «رمز يكبار مصرف كارت» را انتخاب كنيد. سپس به صفحه فعالسازي برنامه رمزساز هدايت مي‌شويد كه در آن با مشخص كردن شماره كارت و سپس انتخاب گزينه فعالسازي برنامك، ابتدا يك پيامك حاوي كد امنيتي ۴ رقمي براي شما ارسال مي‌گردد.
در اين مرحله لازم است تا پيامك را باز نموده و كد مورد نظر را دريافت كنيد. همزمان سيستم بانك يك كد QR نيز به شما نشان مي‌دهد. لازم است شما به تلفن همراه خود مراجعه و نرم‌افزار رمزساز را باز كنيد. سپس گزينه رمز دوم كارت را انتخاب نمايد. پس از نمايش آموزش فعالسازي روي گوشي شما، دوربين دستگاه باز شده و مي‌بايست باركد QR كه روي صفحه مانيتور قرار دارد را به گوشي نشان دهيد تا اسكن شده و عمليات احراز هويت انجام شود.
پس از اسكن موفق، شما بايد يك رمز ۶ رقمي را به عنوان رمز ايستاي ورودي نرم‌‎افزار انتخاب كنيد كه پس از تنظيم و تثبيت آن، صفحه‌اي باز شده كه درخواست وارد كردن رمز دريافتي از طريق پيامك را خواهد داشت. با وارد كردن آن مراحل ثبت رمز يك بار مصرف به اتمام مي‌رسد. پس از پايان مراحل فوق تنها كافيست هر بار كه نياز به استفاده از رمز دوم داريد، وارد برنامه رمزساز شده و احراز هويت را انجام دهيد تا بتوانيد به رمز پويا خود دسترسي پيدا كنيد.
بانك صادرات روش اول: فعال‌سازي رمز يك بار مصرف از طريق كد USSD انجام مي‌شود. كافيست كد دستوري *۷۱۹# را در گوشي خود با خطي كه به شماره حساب بانكي شما متصل است، شماره‌گيري كنيد. بعد از شماره‌گيري اين كد و انتخاب «گزينه ۵» سامانه شماره كارت بانكي‌ شما را درخواست مي‌كند كه بعد از وارد كردن آن بايد يك نام چهار كاراكتري براي كارتي كه شماره‌ آن را وارد كرده‌ايد، انتخاب نماييد. بعد از وارد كردن نام كارت نوبت به تعيين رمز ورود جهت استفاده از رمز پويا مي‌رسد. با انجام موفقيت‌آميز مراحل بالا، براي دفعات بعد تنها كافيست كد *۷۱۹# را وارد كرده و بعد «گزينه ۵» را بزنيد و يا براي سرعت بيشتر *۷۱۹*۵# را شماره‌گيري كرده و با واردكردن رمز اوليه خود، رمز ۶۰ ثانيه‌اي يا همان رمز پويا كه صادر شده، را مشاهده كنيد.
روش دوم: نرم‌افزار غيررسمي راز نيز توانايي ارائه رمز يكبار مصرف براي مشتريان اين بانك را دارد كه مي‌توانيد در صورت تمايل آن را دانلود و پس از طي مراحل فعالسازي، از آن استفاده كنيد.
بانك ملتفعالسازي رمز يك بار مصرف از طريق برنامه رمزنگار ملت انجام مي‌شود. نرم‌افزار رمزنگار به مشتريان امكان مي‌دهد علاوه بر استفاده از رمز پويا براي خريدهاي اينترنتي، در تراكنش‌هاي مبتني بر رمز اول نيز از آن استفاده كنند. براي فعالسازي برنامه رمزنگار ملت در مرحله اول نياز به مراجعه حضوري به عابربانك‌هاي ملت است. در اين مرحله بايد كد دريافتي از عابربانك ملت را در نرم‌افزاري رمزنگار كه از قبل دانلود و روي گوشي خود نصب كرده‌ايد، وارد كرده و مراحل فعالسازي برنامه را تكميل نماييد. بعد از اين مرحله ديگر نيازي به فعالسازي نيست و براي خريدهاي اينترنتي و يا عمليات ديگري كه نياز به رمز پويا دارند تنها كافيست به اين نرم‌افزار روي گوشي خود مراجعه كنيد.
بانك تجارتاين بانك براي ارائه خدمات رمز پويا به مشتريان خود نرم‌افزاري به نام همراز را طراحي كرده است. در زمان نگارش اين راهنما، تنها راهكار فعالسازي اين نرم‌افزار مراجعه به دستگاه‌هاي عابربانك است. در اين حالت پس از مراجعه به عابربانك و انتخاب گزينه «ساير خدمات» بايد به بخش فعال‌سازي رمز پويا مراجعه كنيد. پس از انجام فعالسازي، براي شما رسيدي صادر شده و پيامكي حاوي كد فعالسازي به شماره تلفن همراهي كه در حين افتتاح حساب به آن متصل كرده‌ايد ارسال مي‌شود. كافيست رمز دريافتي را در نرم‌افزار همراز وارد كرده و باقي مراحل تنظيم نرم‌افزار را در آن ادامه دهيد. براي هر بار دريافت رمز پويا، كافيست وارد نرم‌افزار همراز شويد.
بانك رفاه كارگرانمشتريان بايد حتما به يكي از شعب بانك رفاه مراجعه كرده و نسبت به دريافت شماره سريال و شماره فعالسازي نرم‌افزار يك بار مصرف اقدام كنند. در مرحله بعد بايد نرم‌افزار رمز يكبار مصرف موبايلي با توجه به اينكه شماره سريال دريافتي از شعبه با كد FDL يا FDN شروع شده، دانلود كنند. دو نرم‌افزار در ساختار يكسان بوده ولي در عمليات دريافت رمز با هم كمي تفاوت دارند. پس از نصب نرم‌افزار بايد شماره سريال و شماره فعالسازي را در نرم‌افزار دريافت شده وارد كنيد و پس از آن تنها كافيست در هر زماني كه به رمز پويا احتياج داريد، به نرم‌افزار مراجعه و رمز دريافتي را مشاهده نماييد.
بانك شهربانك شهر براي فعالسازي رمز پويا نرم‌افزار رمزنت را طراحي كرده است. شما بايد به يكي از شعب بانك شهر مراجعه كرده و با پر كردن فرم دريافت رمز پويا، كد QR اختصاصي را كه از طريق شعبه براي شما صادر مي‌شود، دريافت كنيد. همزمان يك كد احراز هويت نيز براي تلفن همراه شما پيامك مي‌شود كه در مراحل بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس از دريافت باركد QR بايد آن را در گوشي خود اسكن كنيد و پس از وارد كردن رمز ورود به نرم‌افزار (رمزي كاراكتري يا اطلاعات اثرانگشت) كافيست رمز دريافتي از طريق پيامك را وارد كنيد. در اين مرحله فعالسازي رمزنت به پايان رسيده و براي دفعات بعد و حين خريد تنها كافيست با احراز هويت، وارد رمزنت شويد تا كد موقت يا همان رمز پويا به شما نمايش داده شود.
بانك ديبانك دي از جمله بانك‌هايي است كه از نرم‌افزار ارس براي توليد رمز يك بار مصرف استفاده مي‌كند. نحوه عملكرد اين نرم‌افزار شبيه به نرم‌افزارهاي ديگري است كه از روش كد QR براي فعالسازي رمز يك بار مصرف استفاده مي‌كنند. براي استفاده از اين روش بايد ابتدا نرم‌افزار ارس را دانلود و روي گوشي خود نصب كنيد. سپس با دو روش مي‌توانيد رمز دوم يك بار مصرف خود را فعال كنيد.
روش اول: پس از دانلود و نصب برنامه ارس، به صورت حضوري به يكي از شعب بانك دي مراجعه كرده و درخواست صدور QR Code بدهيد. پس از صدور QR Code مي‌توانيد آن را با نرم‌افزار اسكن كرده و همزمان كد پيامكي كه بانك براي شما ارسال كرده است را براي فعالسازي رمز يك بار مصرف خود وارد نماييد. پس از انجام اين مراحل، شما مي‌توانيد از رمز يكبار مصرف داخل نرم‌افزار ارس استفاده كنيد.
روش دوم: پس از دانلود و نصب برنامه ارس، با مراجعه به سامانه اينترنت بانك و بخش فعالسازي رمز دوم يك بار مصرف، درخواست صدور QR Code بدهيد. پس از صدور QR Code مي‌توانيد آن را با نرم‌افزار اسكن كرده و همزمان كد پيامكي كه بانك براي شما ارسال كرده است را براي فعالسازي رمز يك بار مصرف خود وارد نماييد. پس از انجام اين مراحل، شما مي‌توانيد از رمز يكبار مصرف داخل نرم‌افزار ارس استفاده كنيد.

 
منبع:alopeyk.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.