بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضر

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضر

۹۶ بازديد

مجموعه: موبايل ، لپ تاپ و تبلت

اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضربا پيشرفت تلفن‌هاي هوشمند در سال‌هاي اخير شاهد اين موضوع هستيم كه بسياري از بازار‌هاي پيرامون اين محصولات نيز تحت تاثير قرار گرفته و حتي برخي از آن‌ها مشتري‌هاي خود را به كلي از دست داده‌اند. يكي از اين بازار‌ها به دوربين‌هاي ديجيتال اختصاص دارد. محصولاتي كه در رده‌هاي مختلف، مشتري‌هاي بسياري داشتند و معمولا اگر مي‌خواستيد تصاويري با كيفيت را ثبت كنيد بايد يكي از مدل‌هاي آن‌ها را خريداري مي‌كرديد.به گزارش برترين ها، امروزه، اما شرايط به كلي تغيير كرده. همكاري مستمر سازندگان تلفن‌هاي هوشمند با كمپاني‌هاي توليدكننده سنسور و لنز دوربين باعث شده كه كيفيت دوربين‌هاي قرار گرفته در تلفن‌هاي هوشمند به شكل قابل توجهي افزايش پيدا كند. در حال حاضر امكانات معرفي شده از سوي تلفن‌هاي در زمينه تصويربرداري دست كمي از دوربين‌هاي حرفه‌اي ندارد و همين موضوع تاثير منفي را روي اين بازار گذاشته كه روزي قدرت بسياري داشت.
 
در حال حاضر بسياري از توليدكنندگان تلفن‌هاي هوشمند به سراغ استفاده از چند لنز و سنسور مختلف رفته‌اند تا در تمامي موقعيت‌هاي ممكن، بهترين كيفيت را به كاربر ارائه كنند. در اين ميان البته كمپاني همچون گوگل تصميم به اتخاذ چنين رويكردي نگرفته بود و تا پيش از عرضه آخرين پرچمدار خود تنها از يك دوربين استفاده مي‌كرد، مسئله‌اي كه نهايتا تغيير كرد و گوگل هم به استفاده از چند دوربين رضايت داد. با توجه به اين موضوع امروز قصد داريم به معرفي تعدادي از تلفن‌هايي بپردازيم كه در زمينه دوربين، بهترين عملكرد ممكن را ارائه مي‌كنند.
 
Google Pixel ۴ XL
متوسط قيمت: ۱۶ ميليون تومان (۱۲۸ گيگابايت)
اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضر 
گوگل تنها شركتي بود كه گوشي‌هاي هوشمندش را تنها به يك لنز براي دوربين اصلي مجهز مي‌كرد، زيرا مدعي شده بود كه با همين يك سنسور هم مي‌تواند تصاوير باكيفيت و عكس‌هاي پرتره خوبي بگيرد. اما با گذر زمان هميشه همه چيز، به خصوص در دنياي تكنولوژي يكسان نمي‌نماند بنابراين كمپاني مالك اندرويد امسال تصميم گرفت پرچمدارانش را با يك لنز بيشتر و با ماژولي دوگانه توليد و روانه بازار كند.
 
در كنار سنسور اصلي ۱۲.۲ مگاپيكسلي با دريچه ديافراگم f/۱.۷ كه به سيستم ثابت‌سازي اپتيكال هم مجهز شده، اين‌بار شاهد اضافه شدن يك لنز تله فوتو هستيم كه اتفاقاً اين حسگر هم از فناوري ثابت‌سازي بهره مي‌برد و با دريچه ديافراگم f/۲.۴ خود به محصول گوگل اجازه مي‌دهد تصاويري با قابليت زوم ۲ برابري بگيرد. ضمن اينكه سنسور اصلي به نام Super Res Zoom هم اين فرصت را به وجود آورده تا بتوان از زوم ۲ برابري استفاده كرد و به خاطر وجود الگوريتم‌هاي HDR+ گوگل در هر دو لنز، كيفيت تصاوير افزايش يابد.
 
به هر حال، در كنار لنز ثانويه، گوگل چند حالت ديگر را هم به اپليكيشن دوربين خود آورده كه اولين آن‌ها Live HDR+ (HDR پلاس زنده) نام دارد و با استفاده از آن مي‌توان خروجي نهايي را پيش از فشردن دكمه شاتر مشاهده كرد. تا پيش از اين قابليت و به خصوص در برخي شرايط خاص، در قسمت منظره‌ياب تنها مي‌توانستيم ببينيم چه محتوا‌هايي به ثبت مي‌رسند و پس از لمس دكمه شاتر آن چيزي كه گرفته بوديم را مي‌ديديم، ولي حالا بسيار خوشحاليم كه مي‌بينيم گوگل چنين ويژگي را اضافه كرده، زيرا مطمئناً تأثير بسزايي بر افزايش كيفيت عكس‌هاي گرفته شده خواهد شد.
 
ويژگي بعدي هم در مورد قابليت تنظيم دستي سايه‌ها و قسمت‌هاي تاريك مي‌باشد كه بيشتر جا‌هايي به درد مي‌خورد كه مي‌خواهيم عكس‌هاي هنرمندانه بگيريم. از آن جايي كه گوگل معمولاً اجازه نمي‌داد تا افراد به صورت دستي گزينه‌هاي دوربين را تغيير دهند، مطمئناً بايد از فراهم شدن اين فرصت استقبال كنيم. اين خصوصيت را همچنين مي‌توان با گزينه Live HDR+ تركيب كرد تا عكس‌هايي گرفته شود كه قبل از ذخيره شدن آنها، از ميزان نورپردازي در صحنه مدنظر آگاه شويم.
 
iPhone ۱۱ Pro
متوسط قيمت: ۲۰ ميليون تومان (۶۴ گيگابايت)
اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضر 
اپل در نهايت لنز سوم را به دوربين اصلي خودش اضافه كرد. هر سه لنزي كه براي دوربين اصلي اين گوشي استفاده شده سنسور‌هاي ۱۲ مگاپيكسلي دارند. لنز اصلي كه پيكسل‌هاي ۱.۴ ميكرومتري دارد به f/۱.۸ مجهز شده و به تثبيت كننده اپتيكال تصاوير هم مجهز است در حالي كه برايش فوكوس خودكار دوتايي پيكسل‌ها هم استفاده شده. لنز دوم هم سنسور ۱۲ مگاپيكسلي دارد و يك لنز تلفوتو به حساب مي‌آيد و قابليت زوم ۲ برابر اپتيكال را براي اين گوشي فراهم مي‌كند.
 
اين لنز نور بيشتري نسبت به نسل قبل دريافت مي‌كند و به f/۲.۰ مجهز شده و از ويژگي OIS پشتيباني مي‌كند. لنز سوم هم سنسور ۱۲ مگاپيكسلي دارد و يك لنز اولترا وايد است و مي‌تواند تا ۱۲۰ درجه را پوشش دهد. اين لنز از موهبت OIS محروم است. دوربين سلفي هم در آيفون‌هاي جديد بهبود داشته‌اند. لنز تايم آو فلايت براي تشخيص چهره، پرتره و انيموجي‌ها به كار مي‌رود.
 
لنز اصلي دوربين سلفي سنسور ۱۲ مگاپيكسلي دارد كه به f/۲.۲ مجهز است. زماني كه گوشي را در حالت عمودي نگه مي‌داريد آيفون شما زاويه ديد ۳۰ ميلي‌متري و سلفي ۷ مگاپيكسلي را بازسازي مي‌كند و زماني كه آن را در حالت افقي بگيريد رزولوشن ۱۲ مگاپيكسلي با ديدي كامل استفاده مي‌شود. البته مي‌توانيد بين هر كدام از اين حالت‌ها به صورت دستي سوييچ كنيد. لنز‌هاي اصلي آيفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زماني كه بين آن‌ها جا به جا مي‌شويد نقطه فوكوس به طور خودكار اصلاح مي‌شود و تنظيمات نوردهي هم به همان صورت ذخيره مي‌شود. اين حالت هم براي عكاسي و هم براي فيلم‌برداري پاسخگو است.
 
در صفحه ويوفايندر دوربين اين گوشي مي‌توانيد تمام زاويه‌اي كه تحت پوشش لنز‌ها است را مشاهده كنيد و در نتيجه در همان حالت زنده ببينيد كه چه سوژه‌اي در تصوير شما قرار دارد و چه سوژه‌اي خارج از سوژه است. نايت مود گزينه‌اي است كه به دوربين اين گوشي هوشمند راه پيدا كرده است. با كمك اين تكنولوژي مي‌توانيد عكس‌هايي روشن‌تر در نور كم تهيه كنيد. آيكون مربوط به اين ويژگي بالاي صفحه به نمايش در مي‌آيد. زماني كه در نور كم عكاسي مي‌كنيد كنار اين آيكون به شما مدت‌زماني كه براي عكاسي نايت مود و نوردهي به سوژه‌ها نياز است را نمايش مي‌دهد كه امكان خاموش و روشن كردن يا كم و زياد كردن زمان به صورت دستي وجود دارد.
 
Samsung Galaxy S۱۰
متوسط قيمت: ۱۱ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان (۱۲۸ گيگابايت)
اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,بهترين دوربين‌هاي گوشي‌هاي حال حاضر 
از مهم‌ترين تغييرات اعمال شده در سري S۱۰ گلكسي، اضافه شدن يك دوربين اولتراوايد (بسيار عرض UltraWide) به عنوان دوربين سوم، در پشت گوشي است. دوربين اصلي ۱۶ مگاپيكسل رزولوشن دارد و دريچه ديافراگم متغير به همراه لرزشگير اپتيكال و فوكوس اتوماتيك در آن به كار رفته است. حالا وظيفه گرفتن عكس‌هاي پرتره در حالت Live Focus هم به اين لنز سپرده شده است. دو لنز ديگر ۱۲ مگاپيكسل رزولوشن دارند؛ لنز تله فوتو براي زوم كردن دو برابري و لنز التراوايد براي عكس برداري با زاويه ديد وسيع. عملكرد اين دوربين‌ها در روز و شب بسيار مناسب است و به خوبي مي‌توانند با iPhone XS و Google Pixel ۳ رقابت كنند.
 
البته يكي از مشكلات جزئي كه هميشه در گوشي‌هاي سامسونگ وجود داشته، اشباع بيش از اندازه رنگ‌ها، در تصاوير ثبت شده است. ويديو‌هاي الترا اچ‌دي هم در اين گوشي به خوبي ضبط مي‌شوند و جزييات در آن‌ها دقيق به نظر مي‌رسد. همچنان امكان ضبط ويديو‌هاي صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فريم بر ثانيه با رزولوشن اچ‌دي نيز وجود دارد. اصلي‌ترين تفاوت S۱۰ و S۱۰+ در دوربين سلفي آنهاست. در هر دو گوشي يك دوربين ۱۰ مگاپيكسلي به كار رفته است كه كيفيت بسيار مناسبي دارد.
 
اما در مدل پلاس يك دوربين ديگر براي تشخيص عمق به كار رفته است، به همين علت سلفي‌هاي پرتره در اين گوشي به نسبت مدل پايين‌تر خود دقيق‌تر است و سوژه بهتر از محيط پيرامونش جدا شده. اگر بين S۱۰ و S۱۰+ شك داريد، بايد به اين نكته توجه كنيد كه تفاوت ابعاد صفحه نمايش اين دو گوشي زياد نيست و از لحاظ سخت افزاري با هم برابر هستند، اصلي‌ترين تفاوت دوربين جلوي دوم براي كساني كه به ثبت پرتره‌هاي سلفي علاقه دارند، ديده مي‌شود. با توجه به اين موضوع به نظر مي‌رسد S۱۰ گزينه محبوب‌تري نسبت به S۱۰+ براي بيشتر كاربران باشد.

منبع:beytoote.com
 
 
 
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.