ضرر ۸۳ ميليارد دلاري كرونا به بزرگان صنعت ديجيتال

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

ضرر ۸۳ ميليارد دلاري كرونا به بزرگان صنعت ديجيتال

۷۲ بازديد


مجموعه: اخبار تكنولوژي

اخبار,اخبار تكنولوژي,صنعت ديجيتالاكنون كه ويروس خبرساز كرونا به آمريكا رسيده انتظار مي‎رود دنياي فناوري اطلاعات و وضعيت شركت‎هاي ديجيتالي بيش از گذشته تحت تاثير اين پديده نوظهور قرار بگيرد. البته درگيري اين غول‎هاي تجاري با چين همزمان با شيوع كرونا آغاز شد به طوري كه بسياري از آنها مجبور به تعطيلي فروشگاه‎ها و ادارات خود شدند. البته با ورود كرونا به اروپا دامنه اين درگير‎ي گسترش يافته و آمار جديدي از ابتلاي كارمندان شركت‎ها به گوش مي‌رسد. به گفته سخنگوي گوگل، يكي از كارمندان ما در دفتر زوريخ به ويروس كرونا مبتلا شده است. در نهايت شركت‌هاي ديجيتالي را مجبور به اجراي طرح دوركاري كرد. البته اين تمام داستان چالش بزرگان صنعت ديجيتال با ويروس كرونا نيست چرا كه به گزارش فوربس، شيوع ويروس كرونا به ثروتمندان جهان ۴/ ۸۳ ميليارد دلار خسارت زده است. جف بزوس، مارك زاكربرگ، بيل گيتس، ايلان ماسك و بنيان‌گذاران گوگل بيشترين خسارت را از شيوع اين ويروس ديده‌اند.شيوع ويروس كرونا به ثروتمندترين افراد جهان خسارت زده است. در هفته گذشته ۱۰ فرد ثروتمند جهان به‌دليل اين ويروس ۴/ ۸۳ ميليارد دلار خسارت ديدند. در ميان اين افراد نام برخي از بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاران و صاحبان شركت‌هاي فناوري نيز ديده مي‌شود. شيوع ويروس كرونا روي بازارهاي مالي سراسر جهان تاثير گذاشته و به فروش ناگهاني سهام شركت‌ها و همچنين ريزش شاخص بورس در چين و آمريكا در هفته گذشته منجر شده است.بر همين اساس شيوع ويروس كرونا ۱/ ۱۴ ميليارد دلار به جف بزوس خسارت زده است. مالك شركت آمازون در حال حاضر ثروتمندترين مرد جهان است و اكنون ارزش ثروت او به ۶/ ۱۱۳ ميليارد دلار رسيده است.
 
به گزارش مهر ،  از سوي ديگر ارزش سهام تسلا طي ۶ ماه اخير رشد قابل‌توجهي داشت. اما هفته گذشته شيوع ويروس كرونا به ايلان ماسك نيز خسارت زد و ۹/ ۸ ميليارد دلار از ثروت او كاست. به اين ترتيب ارزش ثروت ماسك به ۷/ ۳۴ ميليارد دلار رسيد. همچنين مايكروسافت هشدار داده به‌دليل شيوع ويروس كرونا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ ميلادي نمي‌تواند به درآمد پيش‌بيني شده، دست يابد. اين در حالي است كه در ارزش ثروت بيل گيتس، يكي از بنيان‌گذاران مايكروسافت، حدود ۶/ ۶ ميليارد دلار كاهش يافته است. به نوشته اين نشريه ويروس كرونا همچنين ۵/ ۸ ميليارد دلار از ثروت مارك زاكربرگ، مدير ارشد فيس‌بوك كاسته است. همچنين اين ويروس به ثروت بنيان‌گذاران گوگل يعني لري پيج و سرگئي برين به ترتيب ۳/ ۷ و ۷ ميليارد دلار خسارت زده است.
 
دوركاري شركت‌ها
در روزهايي كه آمار و ارقام از گسترس ويروس كرونا در اقصي نقاط جهان خبر مي‌دهند، دوركاري به‌عنوان يكي از بهترين گزينه‌ها براي كارمندان شركت‌ها و سازمان‌ها به شمار مي‌رود. به نظر مي‎رسد، اين راهكار مي‌تواند تاثير قابل‌توجهي در كاهش ارتباطات انساني و از همه مهم‌تر شيوع اين ويروس داشته باشد. به اين ترتيب، شركت‌هاي ديجيتالي اجراي آن را آغاز كرده‎اند.در همين رابطه، شركت گوگل قصد دارد تا گامي بزرگ در اين زمينه بردارد. طبق آنچه در نشريه اينديپندنت به زبان ايرلندي منتشر شده، بيش از ۸ هزار كارمند گوگل در ايرلند به‌زودي دوركار خواهند شد و از خانه امور محوله را انجام خواهند داد. گوگل با اين طرح كه به‌صورت آزمايشي اجرا خواهد شد، قصد دارد تا مشخص كند كه آيا دوركاري در عملكرد كيفي كارمندان اين شركت تاثير خواهد گذاشت يا خير.به نظر مي‌رسد كه حداقل در اين بازه زماني و با توجه به فراگير شدن ابتلا به كرونا در كشورهاي مختلف، كارمندان گوگل و ديگر شركت‌هايي كه به اين رويه روي آورده‌اند، از تمامي توان خود براي انجام امور محوله استفاده خواهند كرد تا حتي‌الامكان از خانه‌هاي خود بيرون نيايند و سلامت خود و خانواده خود را حفظ كنند.
 
البته گوگل تنها شركتي نبوده كه با اجراي طرح دوركاري به‌دنبال شيوع اين بيماري در دفاتر خود است. براساس گزارشي كه در لس‌آنجلس تايمز آمده است، مديران شبكه اجتماعي توييتر به پرسنل ۵ هزار نفري خود در سراسر جهان به‌خصوص هنگ‌كنگ، ژاپن و كره‌جنوبي به شدت توصيه كرده‌اند كه به هيچ عنوان ترددهاي غير‌ضروري در سطح شهر نداشته باشند و كار و فعاليت‌هاي خود را از منزل و از طريق رايانه‎هاي شخصي و اينترنت انجام دهند. در واقع، دوركاري براي كاركنان توييتر به خصوص در كشورهاي پرخطر و درگير كرونا تبديل به يك اجبار شده است. پيش از اين هم توييتر اعلام كرده بود كه گردهمايي رسانه‌ها كه قرار بود در ماه جاري ميلادي در آستين، تگزاس ايالات‌متحده آمريكا برگزار شود، شركت نخواهد كرد. توييتر در كنار بسياري ديگر از شركت‌ها و غول‌هاي تكنولوژي، تمامي جلسات، ملاقات گروهي، كنفرانس و همايش‌هاي خود را حداقل تا يك ماه آينده لغو كرده و به برگزاري آنلاين و از راه دور آنها پرداخته است.
 
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پرس اسوسيشن، جك دورسي مدير ارشد اجرايي توييتر اعلام كرد به‌دليل احتياط اين تصميم را اتخاذ كرده است. علاوه‌بر آن دورسي براي كارمندان شركت اسكوير (يك پلت‌فرم پرداخت آنلاين) نيز همين تصميم را اتخاذ كرده است. شركت اسكوير توسط دورسي اداره مي‌شود. جنيفر كريستي مدير منابع انساني اين شركت مي‌گويد: ما كارمندانمان در سراسر جهان را تشويق مي‌كنيم در صورت امكان از خانه كار كنند. هدف ما كاهش احتمال شيوع ويروس كوويد ۱۹ تا حد ممكن است. البته مي‌دانيم انجام برخي وظايف شغلي هنگام دوركاري مشكل مي‌شود.آمازون نيز حدود ۸۰۰ هزار كارمند دارد كه تمام سفرهاي غير‌اضطراري آنها در آمريكا را محدود كرده است. اين شركت محدوديت‌هايي براي سفر به چين وضع كرده است. اوبر اعلام كرده سفر كارمندانش به برخي از مناطق را محدود كرده است. همچنين هفته گذشته مشخص شد كه يك بيمار مبتلا به كرونا از يك خودروي اوبر استفاده كرده، اوبر حساب كاربري راننده را براي احتياط بيشتر به حالت تعليق درآورده است. در همين راستا، رانندگان سوار كردن مسافران از فرودگاه را متوقف و ساعات كاري‌شان را هم كم كرده‌اند.
 
 روزنامه دنياي اقتصاد

منبع:beytoote.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.