راهكار‌هاي پيشنهادي بيل گيتس براي مقابله با ويروس كرونا

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

راهكار‌هاي پيشنهادي بيل گيتس براي مقابله با ويروس كرونا

۷۶ بازديد




شيوع ويروس كرونا در ووهان چين و نشر اخبار و اطلاعات درباره‌ي علائم، تعداد مبتلايان و تعداد جانباختگان بر اثر اين ويروس خطرناك، باعث ايجاد موج نگراني در دنيا شد. دانشمندان و پزشكان بسياري از سراسر دنيا به دنبال كشف دارو و واكسن تاثيرگذار برروي اين ويروس هستند كه متاسفانه تاكنون به نتايج قطعي دست پيدا نكردند.به گزارش برترين ها،  متاسفانه اين ويروس وارد ايران شد و اين‌روز‌ها مردمان اين سرزمين براي مقابله با اين ويروس دست‌و‌پنجه نرم مي‌كنند. دانشمندان بسياري نظريه‌هاي گوناگوني براي مقابله با اين بيماري داده‌اند. بيل گيتس كه امروز به‌عنوان يكي از فعالان جدي سلامت عمومي شناخته مي‌شود، در يادداشتي پيشنهاد‌هاي خود را براي مقابله با شيوع ويروس كرونا ارائه كرد.
 
اخبار,اخبار تكنولوژِي,راهكار‌هاي پيشنهادي بيل گيتس براي مقابله با ويروس كرونا 
ويروس كرونا از زمان شناسايي در ووهان، استان هوبي چين، در صدر مهم‌ترين اخبار جهان قرار دارد. بسياري از رويداد‌ها و رخداد‌هاي مهم بين‌المللي به‌خاطر نگراني از شيوع ويروس لغو شدند و تأثير آن بر بازار‌هاي اقتصادي نيز روز‌به‌روز آشكارتر مي‌شود. تاكنون حدود ۸۵ هزار مورد ابتلا به ويروس كرونا جديد موسوم به COVID-۱۹ گزارش شده است و آمار مرگ‌ومير بر اثر آن نيز به سه هزار نفر مي‌رسد.
 
دولت‌هاي سرتاسر جهان تمامي تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا از شيوع هرچه بيشتر ويروس كرونا جلوگيري كنند. بيل گيتس، هم‌بنيان‌گذار افسانه‌اي مايكروسافت، امروز بيشتر با سمت رياست هيئت‌مديره‌ي بنياد خيريه‌ي بيل و مليندا گيتس شناخته مي‌شود. بنياد خيريه‌ي او فعاليت‌هاي گوناگوني در سطح جهاني و با تمركز بر سلامت عمومي انجام مي‌دهد. او در يادداشتي كه اخيرا در وب‌سايت اطلاع‌رساني‌اش به آدرس Gatesnotes منتشر كرده، پيشنهاد‌هايي را براي مقابله با ويروس كرونا جديد ارائه داده است. گيتس همچنين راه‌هاي پيشنهادي خود را براي جلوگيري از رخداد‌هاي مشابه در آينده تشريح كرد.
 
در بخشي از يادداشت بيل گيتس براي مقابله با شيوع بيشتر ويروس كرونا مي‌خوانيم:
 
دنيا امروز به نجات دادن جان مردم نياز دارد و همچنين بايد راه‌هاي مقابله با شيوع‌هاي مشابه را بهبود دهد. وظيفه‌ي اول مهم است؛ اما دومي نيز در بلندمدت، عواقب حياتي دارد.
 
در ادامه برخي از پيشنهاد‌هاي بيل گيتس را براي مقابله با بحران كنوني ويروس كرونا شرح مي‌دهيم.
 
مقابله با ويروس كرونا
بيل گيتس طبق آمار مي‌گويد كه نرخ مرگ‌ومير ويروس كرونا جديد، حدود يك درصد گزارش مي‌شود. باوجود اينكه در نگاه اول اين آمار آن‌چنان زياد نيست؛ اما نرخ مذكور بسيار خطرناك‌تر از آنفولانزا فصلي است. درواقع مرگ‌ومير يك درصد، خطر كروناي جديد را چيري بين همه‌گيري آنفولانزا در سال ۱۹۵۷ (حدود ۰/۶ درصد) و همه‌گيري آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ (حدود دو درصد) قرار مي‌دهد. به‌علاوه، هر فرد مبتلا به ويروس، آن را به دو تا سه نفر منتقل مي‌كند كه نشان از رشد نمايي همه‌گيري دارد. گيتس در مقايسه‌ي كرونا با ويروس SARS مي‌گويد كه همه‌گيري جديد، در يك‌چهارم زمان شيوع ويروس قبلي، ۱۰ برابر ابتلا و مرگ‌ومير را به‌همراه داشته است.
 
اخبار,اخبار تكنولوژِي,راهكار‌هاي پيشنهادي بيل گيتس براي مقابله با ويروس كرونا 
گيتس در بخش پيشنهادهايش براي واكنش نسبت به ويروس كروناي جديد ابتدا اشاره‌اي به كمك‌هاي دولتي و استراتژي‌هاي حكومتي دارد. او مي‌گويد دولت‌ها علاوه بر كمك به شهروندان خود، بايد به كشور‌هايي با درآمد پايين و متوسط نيز كمك كنند تا براي همه‌گيري آماده شوند. از نظر او با كمك به كشور‌هاي آفريقايي و جنوب آسيا، علاوه بر نجات جان مردم آن مناطق، سرعت شيوع جهاني ويروس نيز كاهش مي‌يابد. او همچنين ۱۰۰ ميليون دلار سرمايه‌ي جديد را براي مقابله با ويروس كرونا در كشور‌هاي درحال توسعه اختصاص داد.
 
فعاليت بيشتر روي تحقيق و توسعه و ساخت واكسن و دارو براي ويروس كرونا جديد، پيشنهاد ديگر بيل گيتس براي مقابله‌ي بهتر با همه‌گيري است. او همچنين پيشنهاد مي‌كند كه از فناوري‌هاي جديدي همچون يادگيري ماشين براي بررسي و آزمايش روش‌هاي درماني جديد استفاده شود تا با سرعت بيشتري بتوان درمان‌هاي كاربردي را به مرحله‌ي توليد نزديك كرد.
 
جلوگيري از همه‌گيري‌هاي مشابه
پيشنهاد اصلي بيل گيتس براي جلوگيري از همه‌گيري‌هاي مشابه، كمك به كشور‌هايي با درآمد متوسط و پايين است تا سيستم‌هاي سلامت خود را بهبود دهند. به‌علاوه، نياز به يك سيستم جهاني نظارت بر بيماري و شيوع نيز احساس مي‌شود كه همه‌ي كشور‌ها با شفافيت تمام، اطلاعات بيماري‌هاي جديد خود را در آن به اشتراك بگذارند و سازمان‌هايي نيز براي نظارت بر همه‌گيري‌هاي احتمالي تشكيل شوند. همچنين بايد فهرستي از افراد ماهر و مواد اوليه‌ي موردنياز براي مقابله با همه‌گيري‌ها در همه‌ي كشور‌ها تهيه شود تا بتوان در مواقع نياز، به آن‌ها دست‌رسي داشت و موارد را تكميل كرد.
 
بيل گيتس پيشنهاد مي‌دهد كه دولت‌ها سيستمي با قابليت توسعه و عرضه‌ي سريع واكسن و دارو‌هاي ضد ويروس آماده كنند. از نظر او دارو‌ها بايد در سيستم‌هاي مخصوص و با همكاري همه‌ي دولت‌ها، با سرعت بيشتري توسعه پيدا كنند و توانايي توزيع ميليارد‌ها نسخه از دارو وجود داشته باشد تا در كمتر از چند ماه، مقابله‌اي همه‌جانبه با عامل بيماري‌زاي سريع صورت بگيرد. دراين‌ميان نياز به سيستم‌هاي تنظيم‌گري و نظارت بر توليد و عرضه‌ي دارو نيز احساس مي‌شود تا فروش در مقياس بالا و قيمت پايين انجام گيرد.
 
اخبار,اخبار تكنولوژِي,راهكار‌هاي پيشنهادي بيل گيتس براي مقابله با ويروس كرونا 
هم‌بنيان‌گذار مايكروسافت، روش توليد دارو به‌كمك اسيد‌هاي نوكلئيكي را براي مقابله با ويروس‌ها كاربردي مي‌داند. توليد براساس اين روش، چند ساعت پس از تجزيه‌ي ژنوم ويروس ممكن مي‌شود؛ اما نياز به توسعه و توليد انبوه دارد. توصيه‌ي ديگر او، تلاش‌هاي ديپلماتيك براي ايجاد همكاري بين‌المللي در سطوح گسترده‌تر است كه اشتراك داده، از مهم‌ترين پايه‌هاي آن محسوب مي‌شود.
 
بيل گيتس در پايان پيشنهاد‌هاي خود، افزايش بودجه براي برنامه‌هاي پيشگيري و درمان را حياتي مي‌داند. از نظر او ميليارد‌ها دلار بودجه‌ي بيشتر بايد براي اين بحران اختصاص پيدا كند. با نگاهي به وضعيت كنوني و تأثير همه‌جانبه‌ي ويروس كرونا روي بازار‌هاي سهام و زنجيره‌هاي تأمين و زندگي انسان‌ها، اختصاص چند ميليارد دلار بودجه براي مقابله با همه‌گيري، بسيار منطقي به‌نظر مي‌رسد.
 
 
منبع: beytoote.com 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.