كرونا در جهان؛ اپل تمام فروشگاه‌هاي خود را در سراسر جهان به‌جز چين تعطيل مي‌كند

۷۰ بازديد

مجموعه: اخبار تكنولوژي

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,كرونا ويروس كرونا براساس آمارهاي رسمي دولت‌ها و سازمان بهداشت جهاني تا بامداد شنبه ۱۴ مارس/ ۲۴ اسفند نزديك به ۱۴۶ هزار نفر را به بيماري كويد۱۹ مبتلا كرده و بيش از ۵ هزار كشته بر جا گذاشته است. به گزارش اقتصادنيوز به نقل از يورونيوز، شركت اپل روز شنبه اعلام كرد كه به زودي تمام فروشگاه‌هاي فروش محصولات خود را در سراسر جهان به‌جز چين تعطيل خواهد كرد. تيم كوك، مدير عامل اين شركت دليل اين تعطيلي را مقابله با شيوع ويروس كرونا اعلام كرد.
 
بر اساس بيانيه منتشر شده فروشگاه‌هاي شركت اپل تا روز ۲۷ مارس تعطيل خواهند بود. فروشگاه‌هاي اپل كه پيش از اين به دليل شيوع ويروس كرونا در چين تعطيل شده بودند به تازگي كار خود را از سر گرفتند.
 
عربستان سعودي پروازهاي بين‌المللي را از روز يكشنبه متوقف مي‌كند
دولت عربستان سعودي با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد تمام پروازهاي بين‌المللي اين كشور براي مقابله با گسترش ويروس كرونا از روز يكشنبه ۱۵ مارس متوقف مي‌شود. تاكنون ۸۶ مورد ابتلا به بيماري كويد۱۹ در عربستان ثبت شده است. تعليق پروازهاي خارجي پادشاهي سعودي ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.
 
شمار قربانيان ويروس كرونا در جهان از ۵هزار نفر فراتر رفت
براساس آخرين آمارهاي سازمان جهاني بهداشت شمار قربانيان ويروس كرونا در سراسر جهان از پنج هزار نفر فراتر رفته است. خبرگزاري فرانسه شمار جانباختگان بيماري كويد ۱۹ در سراسر جهان را تا شامگاه جمعه ۵۳۶۵ نفر برآورد كرده است.
 
گسترش كرونا در آمريكاي جنوبي: ونزوئلا با مشاهده اولين موارد ابتلا تمام مدارس را تعطيل كرد
دولت ونزوئلا شامگاه جمعه به وقت محلي (بامداد شنبه به وقت اروپا) با تاييد مشاهده نخستين موارد ابتلا به ويروس كرونا كليه مدارس و مراكز آموزشي اين كشور را تعطيل كرد. نيكلاس مادورو، رئيس جمهوري ونزوئلا با ماسك بر صورت در يك سخنراني تلويزيوني اعلام كرد اين كشور بايد براي مقابله با گسترش ويروس كرونا در ابعاد فردي و اجتماعي قرنطينه شود.
 
دو مورد نخستين ابتلا به كرونا در ونزوئلا يك زن و يك مرد هستند كه از اروپا به كشورشان بازگشته بودند. كلمبيا پس از انتشار خبر مشاهده موارد بيماري كويد۱۹ در ونزوئلا، مرزهاي خود با اين كشور را بست.
 
اكوادور پس از مرگ نخستين بيمار، تمام مسافران از مبداء ايران، چين و كشورهاي اروپايي درگير با كرونا را قرنطينه مي‌كند
دولت اكوادور اعلام كرد نخستين فرد مبتلا به بيماري كويد۱۹ در اين كشور جان باخته است. اين فرد ۷۱ ساله از اسپانيا به كشورش بازگشته بود. وزير بهداشت اكوادور با اعلام وضعيت هشدار در اين كشور، تمام مدارس و تجمعات در اين كشور را لغو كرد. مسافران از مبدا ايران، چين، فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانيا و كره جنوبي به قرنطينه منتقل مي‌شوند.

 منبع:beytoote.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.