آشنايي با فناوري هاي جديد كه سفر كردن را آسان تر مي كند

اين وبلاگ داراي اطلاعات مفيد در مورد تكنولوژي ميباشد

آشنايي با فناوري هاي جديد كه سفر كردن را آسان تر مي كند

۷۶ بازديد

برترين هابا پيشرفت‌هاي متعدد در زمينه‌هاي گوناگون، امروزه زمان خوبي براي مسافرت است به خصوص اگر يك گوشي هوشمند داشته باشيد. تغييرات متعدد در بخش‌هاي گوناگون از هتل‌ها گرفته تا خدمات هواپيمايي‌ها، باعث مي‌شوند كه امروزه سفري راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر را تجربه كنيد. در اين مقاله نيز با نمونه‌اي از اين پيشرفت‌ها آشنا مي‌شويم. با كجارو همراه باشيد.
 مقالات مرتبط:راهنماي استفاده از تكنولوژي در سفرگجت هايي كه در سال ۲۰۱۶ نحوه سفر كردن را تغيير خواهند دادچگونه از گجت هاي مخصوص سفر استفاده كنيمبهترين گجت هاي كه در سفر به آن نياز داريدسال ۲۰۱۵  شاهد پيشرفت‌هاي فنّاوري متعددي در زمينه‌ سفر بود. برخي از مقاصد گردشگري دنيا اكنون جو دوستانه‌تري نسبت به گردشگران دارند و هواپيمايي‌ها نيز تلاش كرده‌اند تا امكانات آسايش و راحتي را براي مسافران فراهم كنند. در ادامه با چند نمونه از جالب‌ترين پيشرفت‌هاي فناوري در زمينه‌ سفر و گردشگري آشنا مي‌شويم؛ پيشرفت‌هايي كه بازار را رونق بخشيده‌اند يا به زودي وارد بازار مي‌شوند، تغييراتي كه صنعت گردشگري را در سال‌هاي آينده متحول خواهند كرد.
۱. با كليد اتاق هتل‌ها خداحافظي كنيدامروزه بسياري از هتل‌هاي زنجيره‌اي مطرح در دنيا از جمله هتل هيلتون و هتل ماريوت درب اتاق‌هاي هتل را به نحوي به‌روزرساني كرده‌اند كه اكنون شما مي‌توانيد از گوشي هوشمند خود به عنوان كليد درب اتاق نيز استفاده كنيد. مسافران به سادگي مي‌توانند اپليكيشني را دانلود كنند و از آن براي كنترل درب اتاقي كه به آن‌ها اختصاص داده شده، استفاده كنند. به همين سادگي ديگر نيازي به حمل اشياي اضافه نداريد و هرگز با مشكل گم كردن كليد اتاق مواجه نمي‌شويد.
فناوري در سفر
۲. سفرهاي جاده‌اي لذت‌بخش‌تري داشته باشيدطراحي ماشين‌هاي نسل آينده تقريباً به پايان رسيده است. شركت‌هايي چون مرسدس بنز، بي ام و، تسلا و گوگل در تلاش براي تكميل خودروهاي بدون راننده (self-driving) هستند. در چند سال آينده امكاناتي چون ترمز، افزايش سرعت و هدايت فرمان اتوماتيك به برخي از مدل‌هاي منتخب افزوده مي‌شود تا رانندگي دستي به خاطره‌ها بپيوندد. تصور كنيد كه سفر جاده‌اي شما وقتي مجبور نباشيد براي رانندگي كردن كاري انجام دهيد، چقدر لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
فناوري در سفر
 ۳. هر جا مي‌رويد حيوانات خانگي خود را ببريديكي از حقايق ناراحت‌كننده اين است كه شما نمي‌توانيد حيوان خانگي خود را همه‌جا با خود ببريد. گاهي مجبور مي‌شويد كه آن‌ها را چند روزي در خانه نگه‌داريد تا از سفر برگرديد. اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه دوري از حيوان خانگي‌تان شما را ناراحت مي‌كند، Petcube براي شما طراحي شده است. Petcube دوربين كوچكي است كه با گوشي هوشمند شما در ارتباط است و هر جاي دنيا كه باشيد تصوير زنده‌اي از فعاليت‌هاي حيوان خانگي‌تان به‌طور زنده براي شما به نمايش مي‌گذارد. اين دوربين اسپيكرهايي دارد كه از طريق آن مي‌توانيد با حيوان خانگي خود ارتباط برقرار كنيد حتي اگر در شهر نباشيد.
فناوري در سفر
۴. فضاي لگ روم بيشتري در اختيار داشته باشيدزماني كه در اختيار داشتن لگ روم (فضاي خالي جلوي پاي مسافر) بيشتر براي مسافران هواپيما هزينه‌بر است، به نظر مي‌رسد نيازي به فضاي هد روم (فضاي خالي بالاي سر مسافر) وسيع‌تر نباشد. ضمن اينكه ديگر مسافران نبايد نگران اندكي اضافه بار خود باشند. به همين دليل است كه شركت بوئينگ از قابليت جديدي به نام Space Bins رونمايي كرده است كه با ۵۰ درصد فضاي بيشتر براي حمل و نگه‌داري كيف دستي‌ها طراحي شده است. مزيت ديگر اين طراحي جديد اين است كه اين فضا در دسترس‌تر است و براي آماده شدن براي پرواز بعدي‌تان مجبور نيستيد حركات آكروباتيك انجام دهيد.
فناوري در سفر
۵. كوبا، انتخاب ديگري پيش روي شما استبعد از لغو تحريم‌ها عليه كوبا بعد از ۵۴ سال، ديگر نگران داستان‌هايي كه از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هايتان درباره‌ي كوبا و كمونيسم مي‌شنيديد نباشيد. اكنون كوبا به يكي از مقاصد گردشگري محبوب در دنيا تبديل شده است. اين كشور مردمي مهمان‌نواز دارد و البته سفر به آنجا تقريباً ارزان‌تر از سفرهاي ديگر تمام مي‌شود. آمار جرم و جنايت نيز در كوبا، پايين است.
فناوري در سفر
۶. نگران گم شدن چمدان‌هاي خود نباشيداگر يك بار هنگام جابه‌جا كردن وسايل خود در فرودگاه آن‌ها را گم كرده باشيد، درك مي‌كنيد كه چقدر نگه‌داري از چمدان‌ها كار سختي خواهد بود. اما خوشبختانه امروزه شركت‌هاي متعددي چمدان‌هايي با وسايل مخصوص رديابي طراحي كرده‌اند كه به شما كمك مي‌كنند به سادگي آن‌ها را با استفاده از گوشي هوشمند خود رديابي و دنبال كنيد. به اين ترتيب ديگر چمدان‌هايتان را گم نمي‌كنيد.
فناوري در سفر
۷. مترجم اختصاصي خود را همراه ببريدبا وجود اينكه گوگل ترنسليت ابزار ترجمه‌ي گوگل هنوز در حال تكميل شدن است و مشكلاتي مانند ترجمه‌ي  اصطلاحات دارد اما باز هم در شرايطي كه به يك كشور خارجي سفر كرده‌ايد به درد شما خواهد خورد. در سفر به يك كشور خارجي بايد كلمات ضروري براي برقراري يك ارتباط ساده را بلد باشيد. گوگل ترنسليت با اينكه كامل نيست اما روز‌به‌روز بهتر مي‌شود.
فناوري در سفر
۸. نگران امنيت خانه‌هاي خود نباشيدزماني كه به سفر رفتيد و دور دنيا را مي‌گرديد، بايد خيالتان از امنيت منزلتان راحت باشد تا با فراغ بال بتوانيد از سفر خود لذت ببريد. قفل‌هاي هوشمندي به بازار آمده‌اند كه علاوه بر قفل كردن و باز كردن در، كليدهاي مجازي براي مهمانان نيز ايجاد مي‌كنند و همچنين رفت و آمدها را زير نظر مي‌گيرند. همه‌ي اين‌ها از طريق گوشي هوشمند شما قابل كنترل است.
فناوري در سفر
۹. هرگز گم نمي‌شويدگشت و گذار در يك شهر خارجي و بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري آن بهترين بخش از سفر است. اينكه بتوانيد خودتان مسيري را انتخاب و دنبال كنيد بسيار هيجان‌انگيز است اما احتمال دارد كه گم شويد و نتوانيد راه برگشت را پيدا كنيد. با نقشه‌هاي آفلاين گوگل ديگر نگران گم شدن در خيابان‌هاي يك شهر غريب نباشيد. اين برنامه‌ي رايگان به شما اين امكان را مي‌دهد تا نقشه‌ي شهرهاي مختلف را دانلود كنيد و حتي زماني كه به اينترنت دسترسي نداريد از آن استفاده كنيد.
فناوري در سفر
۱۰. سفر به بوليوي يكي ديگر از انتخاب‌هاي شما استبوليوي يكي از زيباترين كشورهاي آمريكاي جنوبي از نظر جاذبه‌هاي طبيعي است. اما متأسفانه در چند سال گذشته اين كشور ديدني با مشكلات و بي ثباتي‌هايي روبه‌رو بوده است. خوشبختانه شرايط به حالت سابق برگشته و اكنون شما مي‌توانيد بوليوي را به عنوان مقصد بعدي سفر خود انتخاب كنيد و از تماشاي طبيعت شگفت‌انگيز آن لذت ببريد.
فناوري در سفر
۱۱. شركت SpaceX روياهاي كودكي شما را به واقعيت بدل مي‌كندايلان ماسك (Elon Musk) بنيان‌گذار شركت اسپيس ايكس در حال كار روي پروژه‌اي است كه اين امكان را فراهم مي‌كند تا شما بتوانيد در سفر آينده‌تان بر سطح ماه قدم بزنيد. توافقنامه‌هاي ميان ناسا و اسپيس اكس اين شركت را به هدفش يعني تحقق بخشيدن به سفرهاي فضايي  نزديك مي‌كند.
فناوري در سفر
۱۲. از شر سر و صداي مزاحم خلاص شويدبا وجود هدفون‌هاي جديد كه در كنار طراحي زيبا عملكرد خوبي در كاهش نويز و سر و صداي اطراف دارند، ديگر همسفر شدن با بچه‌اي كه دائم گريه مي‌كند، ناخوشايند نخواهد بود.
فناوري در سفر
۱۳. از پارك يلو استون (Yellowstone) ديدن كنيداكنون بهترين زمان براي بازديد از يلو استون است. پروژه‌ي بازطراحي امكانات اقامتي اين پارك ملي ديدني به پايان رسيده است و ۵ لژ جديد نيز با هزينه‌ي ۷۰ ميليون دلار ساخته شده است. اكنون بهترين زمان براي تماشاي آب‌فشان Old Faithful است.
فناوري در سفر
۱۴. در شيلي به تماشاي آسمان پرستاره بنشينيدشمال شيلي به دليل داشتن آسماني صاف بهترين مكان براي تماشاي آسمان و ستاره‌ها است. در رصدخانه‌ها مي‌توانيد با تلسكوپ به تماشاي پهنه‌ي بي‌كران آسمان بنشينيد. متأسفانه اين صنعت گردشگري روبه رشد زيبايي طبيعي اين منطقه را با خطراتي مواجه كرده است. بنابراين ممكن است سفر به اين منطقه و استفاده از اين امكانات با محدوديت‌هايي روبه‌رو شود. پس تا دير نشده خودتان را براي سفر به شيلي آماده كنيد.
منبع:kojaro.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.